2011. november 8.

Sajtos, kolbászos táskák






Gyorsan összedobható vendégváró sütemény és kiváló borkorcsolya.

Hozzávalók

A tésztához
50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 teáskanál só
2 tojás
1 evőkanál tejföl
késhegynyi sütőpor

A töltelékhez
15 dkg trappista sajt
füstölt kolbász

A tetejére
1 tojás
durvára őrölt kömény


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és lisztezett gyúródeszkán vékonyra nyújtjuk.
Nagyobb méretű pogácsaszaggatóval korongokat szaggatunk. Minden korong közepébe kevés reszelt sajtot és egy darabka kolbászt teszünk.
Félbehajtjuk és a széleket jól összenyomkodjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, tetejüket megkenjük tojással és megszórjuk köménnyel.
220 fokra melegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.

17 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet jól néznek ki guszták! Neked ha sütőpapírra teszel pld. ilyen süteményt sülés után könnyen elválik a papírtól?

Nelli írta...

Elviszem ezt a recit biztosan, mert nagyon finom lehet!

Kreatív konyha írta...

Azta, de jól néznek ki! Nagyon gusztusosak!

Roza írta...

Nagyon jól néznek ki és a recept is nagyon jó:)

Seafalcon írta...

Jöttem, láttam, viszem...
De majd vissza is jövök, most találtam rád.

Citromhab írta...

Éva, a sütőpapírra egyáltalán nem ragad rá a sütemény, csak leemeled és kész. A másik nagy előnye, hogy nem kell a tepsit súrolni, csak leöblíted és kész. Én már a húsok alá is teszek, mert tepsit vakargatni nagyon nem szeretek:-)

Nelli, szerintem ízleni fog:-)

Mónika, Roza, köszönöm.

Seafalcon, mindig szívesen látlak:-)

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

tücsi írta...

Ha szabad elmentem, mert nagyon jól néz ki, és jól hangzik:))

Citromhab írta...

Bianka, köszönöm.

Tücsi, persze, hogy szabad:-))

María írta...

Isteni fincsi lehet, viszem a receptet!!
Én is minden alá teszek sütőpapírt, mert utálok tepsit súrolni. Nagyon hasznos dolog a konyhában!!

Szemi írta...

Ez nagyon jól hangzik, el is mentem magamnak a receptjét! :)

Citromhab írta...

Maria, a sütőpapír nagyon hasznos találmány:-)

Szemi, próbáld ki, akár más töltelékkel is.

Pingvin írta...

Köszönöm a receptet! Nagyon finom és omlós :))és egyszerű is! Tényleg nagyon finom :)

Citromhab írta...

Pingvin, igazán nincs mit, örülök, hogy ízlett:-)

Rózsa írta...

Szüretre sütném meg, meddig marad ilyen csodásan omlós, friss? Jó lenne, ha 3 napig kitartana; dupla adagot készítenék. Nagyon köszönöm előre is a választ és további csodás recepteket kívánok - magunknak is!!!

Citromhab írta...

Rózsa, sajnos, a három napig tartó frissességet nem tudom garantálni, azért az elég hosszú idő...mondjuk, még nem teszteltem, mert mindig gyorsan elfogyott:-)

Tunde írta...

Tettem bele medvehagymát és szögletes re vágtam, mert fáradt vagyok. Nagyon finom lett.