2011. november 30.

Narancslikőr



Ha a karácsonyi készülődés alatt kicsúszunk az időből, és pár nappal az ünnepek előtt jut eszünkbe, hogy saját készítésű likőrt szeretnék, akkor sincs gond.
Ez a narancslikőr egy "last minute" változat, a szokásos egy-két hét helyett két nap alatt elkészül és nem mellesleg finom is.


Hozzávalók

2  narancs
1 citrom
2 dl vodka
18 dkg cukor
150 ml víz
3 szegfűszeg
2 fahéjrúd

Forró vízben megmossuk a narancsokat és a citromot, sajtreszelő segítségével vékonyan lereszeljük a héjukat, úgy, hogy a héj fehér része ne kerüljön bele.
Zárható befőttes üvegbe tesszük, felöntjük a vodkával és beledobjuk a fahéjat és a szegfűszeget. Lezárjuk és időnként felrázva, hűtőben két napig érleljük.
Sűrű szövésű textilen átszűrjük, eltávolítjuk a szegfűszeget és a fahéjrudat , a visszamaradt héjat pedig lábosba tesszük, hozzámérjük a vizet és a cukrot.
Felforraljuk, 4-5 percig főzzük, majd langyosra hűtjük. Szűrés után az alkoholos résszel elkeverjük és jól behűtjük.

5 megjegyzés:

Szemi írta...

Nagyon jól hangzik!

Ani írta...

Hű, ajándékozhatna nekem valaki ilyet!

Éva írta...

Nagyon jól hangzik ez is , jó lenne kipróbálnom! A múltkoriban azt hiszem hogy te ajánlottad azt a kandirozott gyümölcshéjat megcsináltam nagyon finom lett, bár csak kóstolgattam mert mikulás ajándéknak szánom!

Citromhab írta...

Szemi, Karácsony ide vagy oda, nálunk már elfogyott egy adag:-))

Tea, szerintem akkor jársz legjobban, ha magadat leped meg:-))

Éva, a kandírozott héjakat én is kóstolgattam a készítés alatt, elég nehéz abbahagyni:-)

Petra írta...

Nagyon tetszik! Ráadásul még az időbe is belefér! Köszönöm. :)