2011. október 6.

Meggyes pite








A múltkor olyan ötletes pitetorta dekorációkat találtam Mónika kreatív konyhájában, hogy elterveztem, ha legközelebb ilyesmit sütök, feltétlen kipróbálok egyet.
Elsőre ezt a fonott rácsosat választottam, aztán majd ha újra napirendre kerül a pite, talán egy másikat is.

Hozzávalók

A tésztához
37,5 dkg liszt
20 dkg vaj
9 dkg cukor
1 és egy fél tojás
reszelt citromhéj

A töltelékhez
1 kg magozott meggy
15 dkg cukor
1/2 kávéskanál fahéj
1 csomag vaníliás pudingpor vagy 40 g étkezési keményítő
1 dl víz


A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk, és egy órát hűtőben pihentetjük.
A fél tojás úgy értendő, hogy egy tojást tálkába felütünk, villával felverjük és a felét a tésztához öntjük, a másik felével pedig sütés előtt megkenjük a rácsokat.
A töltelékhez a meggyet a cukorral és a fahéjjal felforraljuk, és forrástól számított számított 10 percen keresztül, lassú tűzön főzzük. A vaníliás pudingport a vízben elkeverjük, a meggyhez öntjük és besűrítjük. Langyosra hűtjük.
A tészta 2/3 részéből kerek lapot nyújtunk és a formába simítjuk. Beleöntjük a tölteléket, és a maradék 1/3 rész tésztából elkészítjük a rácsot, amivel befedjük a pitét. A rácsozást a képen látható módon végezzük.
Tetejét megkenjük tojással és 200 fokra melegített sütőben 30-40 perc alatt megsütjük.

10 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól mutat, guszta és biztos finom is ! Mennyivel másabb így ezzel a rácsos megoldással! Már láttam én is ezt a módszert gondoltam már rá hogy amit szoktam csinálni rácsos süteményt és eddig sodortam a tésztát, legközelebb megpróbálom ezzel a módszerrel mert nagyon tetszik!:))

Hankka írta...

Bizony nagyon guszta, a rácsozás mellett nekem azért a töltelék is nagyon tetszik, finom lehet így, pudinggal sűrítve!

Petra írta...

Pontosan ezt terveztem én is Móni oldalát nézegetve, de még nem jutottam idáig.
A tiéd nagyon szép lett, és a meggyes töltelékkel szuper finom is. A pudinggal sűrítést szoktam használni meggy- és szilvatölteléknél, ha rétest készítek, pitében is tök jó ötlet. :)))

Roza írta...

Jujj, isteni!:) Egy szeletet nagyon megennék belőle!:)

Kreatív konyha írta...

Gyönyörűséges lett!!!!! :)

Anazar írta...

Ide jöhet egy szép nagy szelet!!

egycsipet írta...

Nagyon szép lett!

Citromhab írta...

Éva, szerintem is sokkal mutatósabb így:-)

Hankka, Petra, én mindig ezt a tölteléket használom meggyes sütiknél, nekem nagyon bevált.

Roza, Anazar, már elfogyott:-))

Mónika, köszönöm az ötletet!!

Egycsipet, köszönöm.

Unknown írta...

Ki probaltam nagyon finom 👍👍

Kreatív konyha írta...

Örülök, hogy ízlett!