2011. október 23.

Birsalmás batyu




Alma helyett a sokkal illatosabb és karakteresebb birsalma a töltelék,  most ennek van szezonja.

Hozzávalók: 12 darabhoz

A tésztához
25 dkg finomliszt
25 dkg rétesliszt
2,5 dkg friss élesztő
2,3 dl tej
30 ml olaj
1 tojás
2,5 dkg cukor
egy csipet só

A töltelékhez
50 dkg birsalma ( tisztítva mérve )
2 dkg vaj
8 dkg cukor
1/2 kávéskanál fahéj

A kenéshez
1 tojássárga
1 evőkanál tej


A élesztőt egy dl langyos tejben, pici cukorral felfuttatjuk, majd a tej kivételével a többi hozzávalóhoz adjuk.
A maradék tejet apránként adagolva kelt tésztát dagasztunk.
Lefedve, langyos helyen duplájára kelesztjük.
A töltelékhez a birsalmákat forró vízben megmossuk, magházukat eltávolítjuk és kisebb kockákra vágjuk.
Egy lábosban a vajjal, a cukorral és a fahéjjal lefedve, lassú tűzön puhára pároljuk.
Ha megpuhult vegyük le a fedőt, hogy a még esetlegesen alatta lévő lé teljesen elpárologjon.
Villával összetörjük a gyümölcsöt, és langyosra hűtjük.
A tésztát lisztezett gyúródeszkán téglalap alakúra nyújtjuk és keresztben 3, hosszában 4 egyenlő részre vágjuk, hogy lehetőleg négyzet alakot kapjunk.
Közepükbe halmozzuk a tölteléket és a négy sarkukat összefogva batyukat formázunk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk őket és még fél órát kelesztjük.
Tetejüket megkenjük a tejjel felvert tojássárgával és forró sütőben sütjük.

11 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon jól hangzik, imádom a birsalmát:-))
Nagyon guszta!

Éva írta...

Nagyon finom lehet, guszta! Nagyon szeretem a birsalmát!

Petra írta...

Nagyon szeretni való süti. :)

Hankka írta...

Nagyon guszta, finom lehet birsalmával töltve! És tetszik, hogy nem teljesen zárt a batyu, mégsem folyik ki a töltelék! :)

Kati írta...

Ilyesmit én is készítettem kajszibarackkal, szilvával, de imádom a birsalmát is, azzal is kipróbálom.:)

4Gyerek írta...

batyu az jó.
birsalmát szeretjük.
kettőt együtt még nem ismerjük, de ígéretesnek hangzik.

Nelli írta...

Én almával szoktam készíteni és a batyu összefogatásánál egy egész szem mandulát szoktam beleszúrni.:-)A birsalmás is nagyon finom lehet.

Citromhab írta...

Köszönöm.
Úgy nézem, itt mindenki szereti a birsalmát...én is:-)
Először próbáltam ezt a tölteléket és jobb lett, mint gondoltam, ezért is mertem megosztani.

Blogkonyha írta...

Nagyon csinos kis batyuk!

vanocska írta...

nagyon finom lett ,most lett kész,eddig nem tudtam hogy a birsalma ennyire finom

Citromhab írta...

Vanocska, ugye?:-))