2011. június 30.

Ricotta torta ribizlivel






Hozzávalók 26 cm-es tortaformához

A tésztához
25 dkg liszt
1 tojás
6 dkg cukor
13 dkg vaj
késhegynyi sütőpor

A töltelékhez
1 kg ricotta
13 dkg vaj
25 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
csipet só
12 dkg búzadara
4 tojás
vanília
30 dkg ribizli


A tortaformát sütőpapírral kibéleljük.
A ribizlit megtisztítjuk, fél maréknyit szárastól félreteszünk a díszítéshez.
A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk és fél órát hűtőben pihentetjük.
A töltelékhez a ricottát, cukrot, vajat, citromhéjat, búzadarát, vaníliát és a tojások sárgáját összekeverjük. A tojásfehérjét kemény habbá verjük és a ribizli kétharmadával óvatosan a krémbe forgatjuk.
A tésztát kinyújtjuk és a forma aljába terítjük. Ráöntjük a tölteléket, elsimítjuk, a maradék ribizlit a tetejére szórjuk.
180 fokra melegített sütőben 60-70 percig sütjük.
Langyosra hűtve, porcukorral megszórva tálaljuk.

18 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Gyönyörű ez a torta!
Nagyon finomak a túrós gyümülcsös sütemények, és ez annyira tökéletes!
Lementem magamnak.
:D

Éva írta...

Nagyon szép lett a torta! Ez csak finom lehet mivel nagyon szeretem a ribizlit!

chriesi írta...

Juj, ez mennyire jól néz ki!

családi tűzhely írta...

Nézz be hozzám, vár egy kis meglepi:)

Kreatív konyha írta...

Ez elképesztően gyönyörű sütemény!!!

Anazar írta...

Csinos!!

Ottis írta...

A receptet mentem, gyönyörű!

Piszke írta...

Hammmm :)

Ami írta...

Támadás az ízlelőbimbók ellen, szuper sütemény!:)

Blogkonyha írta...

Hű, de guszta!!! Gyönyörű torta! Kérnek egy szeletet...

Kriszta írta...

Gyönyörű ez a torta!Kaptál tőlem egy díjat,nézd meg a mai bejegyzésem végét!

Petra írta...

Nagyon szép lett! A receptedet viszem magammal.
Gratulálok az oldaladhoz, gyönyörűek a fotóid és jók a receptek. Gyakran jövök az biztos!

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!
Ez a torta nagyon ott van:-))) Csodás:-)

Mézeskalács írta...

Hű, ez a torta, nagyon-nagyon ínycsiklandó!
Szeretnélek meginvitálni egy kis játékra, kérlek csatlakozz, ha van kedved!:)
http://mezeskalacskonyha.blogspot.com/2011/07/gyermekkorom-kedvenc-etelei-jatek.html

Citromhab írta...

Mindenkinek köszönöm:-))
Nagyon finom és egyszerűen elkészíthető torta, ribizli helyett málna, meggy, szeder is használható hozzá, a siker pedig garantált.
Családi tűzhely, Kriszta, Mézeskalács köszönöm a díjakat és az invitálást a játékra:-)

Névtelen írta...

egy hete kaptam 2 doboz ricottát, és valami sütit terveztem belőle, csak nem volt receptem, úgyhogy ez épp kapóra jött...viszont én a töltelék adagját a felére csökkentettem és így is majdnem kifolyt a formából :D ribizke helyett pedig rumba áztatott szilva került bele.

Citromhab írta...

Zulejka, érdekes, amit írsz, hogy fél adag töltelékkel majdnem kifolyt a formából. 26 cm-es a formád?
Én mindig ezzel a mennyiséggel dolgozom és nem mondom, jó magas lesz a , torta, mire megsül, de, hogy sok lenne, azt még nem tapasztaltam.
Az aszalt szilvás változat se lehet rossz:-))

Névtelen írta...

igen, 26 cm-es. lehet varázsló vagyok! :) minden esetre köszönöm a receptet, tényleg isteni.