2011. március 1.

Illatos csirke




Citrom, vanília, fahéj. Első hallásra ezek a fűszerek valószínűleg valamilyen édes sütemény, pl. almás pite képzetét keltik bennünk.
Pedig érdemes őket fehér húsokkal - hal, csirke, pulyka - is kipróbálni, nagyon finom, könnyű, illatos sültet kapunk.

Hozzávalók

1 egész csirke
1 citrom
vaníliaaroma
2 rúd fahéj


A citrom héját lereszeljük, majd felkarikázzuk.
A csirkét megmossuk, megtisztítjuk és kívül-belül bedörzsöljük, sóval, citromhéjjal és vaníliával.
A citromkarikákat a fahéjrudakkal a csirke belsejébe rakjuk. 
A lábakat spárgával összekötjük, és sütőzacskóba tesszük a csirkét. A zacskót lezárjuk, tepsibe rakjuk és a csirkét pirosra sütjük.
Különféle köret, saláta vagy gyümölcsmártás illik hozzá.

5 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Ezt ki fogom próbálni! A konyhában gondolom illatorgia volt....

Gesztenye receptjei írta...

Ez az én ízvilágom, nagyon jó:-)

Nelli írta...

Amikor elkezdtem olvasni a receptet, valamiért az őszibarack képe jelent meg előttem.Azzal annyira el tudnám képzelni.
Szerintem nagyon finom és illatos lehet!

Citromhab írta...

Mónika, csodás illat volt:-)

Gesztenye, örülök, hogy tetszik:-)

Nelli, erre gondoltam, amikor a gyümölcsmártást írtam. A sárga gyümölcsök ( citrom, barack, alma )nagyon jól passzolnak hozzá:-)

Bianka írta...

Fantasztikusan néz ki
Isteni, imádom a fahéjat a húshoz